Yoga Teacher Training, sadhana

24.09.2021
Neste samling på Tønsberg Yoga er 20.10, og det er mye som skal gjøres hjemme mellom de fysiske samlingene. 

Yoga egenpraksis, sadhana, skal loggføres og sendes inn til lærer Nina Nesheim ukentlig. I tillegg skal vi lage en manual for avspenning og instruere en gruppe per uke som skal dokumenteres.
Her har jeg en jobb foran meg, har ikke planlagt undervisning enda- det må gjøres!

Noen som vil være prøvekaniner? 

Ellers går sadhana veldig bra. Jeg elsker pusteøvelsene og de basic yoga-stillingene. MEN hodestående virker helt umulig for meg å få til. Jeg er så pysete og redd for å falle liksom, de gangene jeg har stått på hodet med noen til å sikre, føler jeg ikke at jeg har noen balanse i det hele tatt. Her må det jobbes, jobbes, jobbes!!
 
De andre stillingene er stort sett greie- legger ved et knippe bilder fra egenpraksis for noen dager siden.

Vi kler oss i hvite, sattviske klær som gir ro og harmoni. Kjøpte denne herlige ashram-buksa hos Tønsberg Yoga, og kunne bodd i den. 

Jeg synes det er gøy å ta bilder for å se fremgang. Både Plogen, Buen og Gresshoppen er stillinger  jeg allerede merker fremgang i- noe som gir håp om at daglig praksis kan gjøre kroppen mer bevegelig.
 
Jeg har veldig lyst til å holde kurs i klassisk hatha yoga i nørmeste fremtid.

Det er forresten en ting til som er vrient i mitt førtitre år gamle hode, og det er mantraene! Som i MediYoga (for dere som har vært med meg på kurs i det tidligere), er det åpnings- og avslutningsmantraer. Og uansett hvor mye jeg øver….  så bommer jeg nesten alltid på enten melodi eller uttale! Eller begge deler!! Er det mulig?? Tror ting fester seg litt saktere når man passerer en viss alder😅

Og apropos hjemmelekse i undervisning…. tror jeg må logge av og se til å få laget en plan på dette ASAP!

Ønsker dere alle en nydelig helg!! 
Klem, H 💜